Garantie en reparatie
Garantietermijn
Op alle producten (met uitzondering van beschermhoezen) geldt een garantie tegen gebreken die het gevolg zijn van fabricage- of materiaalfouten. De garantietermijn op tuinmeubelen bedraagt meestal 2 jaar. Een uitzondering hierop zijn de producten van 4 Seasons Outdoor. 4SO biedt vanuit hun eigen klantenservice een fabrieks garantietermijn van 5 of 10 jaar (alleen op bepaald wicker vlechtwerk). Wilt u weten op welke producten dit van toepassing is? Neem dan contact met ons op.
Naast de fabrieksgarantie geldt onverminderd de wettelijke garantie, die op al onze producten van toepassing is. De wettelijke garantie houdt in dat het product datgene is of moet doen wat u er in alle redelijkheid van mag verwachten. Gebreken die veroorzaakt worden door ongelukken, nalatigheid of verkeerd gebruik, vallen niet onder de garantie.
Gerrits Tuinmeubelen zal meestal overgaan tot reparatie, maar waar nodig in de vorm van omruiling of vervanging. Ter voorkoming van problemen die niet onder garantie vallen, adviseren wij u onze onderhoudsadviezen goed door te nemen.
Neem contact met ons op indien u aanspraak wilt maken op uw garantie.
Garantievoorwaarden
Wat zijn de garantievoorwaarden?
Heeft u problemen met uw product door fabricage- en/of montagefouten? En dienen de problemen zich voor binnen de geldende garantieperiode? Dan heeft u recht op reparatie, omruiling of vervanging.
Wat valt niet onder de garantie?
- Ongevallen
- Stormschade
- Extreme weersinvloeden
- Verkleuring van kussens en parasoldoeken
- Vergrijzing van houten meubelen
- Verkleuring in het algemeen
- Haarscheurtjes bij houten tuinmeubelen
- Defecten aan parasols door weersomstandigheden
- Vlekken of verkleuringen door het plaatsen van decoratie
- Vlekken en/of beschadigingen door gebruik veroorzaakt
- Teakhout dat barst, krimpt of scheurt
- Roest op staalproducten
Wilt u weten of u recht heeft op garantie? Stuur dan een mail met foto's van het probleem, uw bestelgegevens of uw aankoopbon naar klantenservice@gerritstuinmeubelen.nl. Wij beoordelen dan uw probleem en geven aan of dit binnen de garantie valt en hoe wij uw probleem kunnen oplossen.
Reparatie
Reparatie binnen de garantieperiode
Valt de reparatie van uw product binnen de garantieperiode? Dan is de reparatie meestal kosteloos. Voor reparatie kunt u met uw product langskomen in onze showrooms. Ook is het mogelijk om uw aanvraag per e-mail naar ons toe te zenden. U kunt een e-mail sturen naar klantenservice@gerritstuinmeubelen.nl. Graag ontvangen wij een foto van uw product en uw bestelnummer om de reparatie te kunnen beoordelen.
Reparatie buiten de garantieperiode
Heeft u een product gekocht dat buiten de garantieperiode valt? Dan kunnen wij het product waarschijnlijk nog wel repareren. Wilt u weten of uw product gerepareerd kan worden en bent u benieuwd naar de reparatiekosten? Stuur dan een e-mail naar klantenservice@gerritstuinmeubelen.nl met foto's van uw product. Ook is het handig om uw woonplaats te vermelden, zodat eventuele verzendkosten kunnen worden meegenomen in de totale kosten.
Klachten
Allereerst onze excuses! Wij vinden het erg vervelend dat u een klacht heeft over een product of onze dienstverlening. Uiteraard staan onze klanten op de eerste plaats en willen wij uw klacht graag oplossen.
Wilt u uw klacht mailen naar klantenservice@gerritstuinmeubelen.nl? Graag ontvangen wij een duidelijke omschrijving van uw klacht tezamen met uw aankoopbewijs. Wanneer u niet tevreden bent over uw product dan ontvangen wij ook graag foto's van het probleem. Onze klantenservice streeft ernaar om binnen één werkdag een reactie te geven.
Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Bent u niet tevreden over de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u contact opnemen met de Geschillencommissie via het Europees ODR platform. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
Onderdelen bestellen
Mist u één of meerdere onderdelen bij ontvangst van uw bestelling?
Komt u erachter dat u één of meerdere onderdelen mist? Stuur dan z.s.m. een e-mail naar klantenservice@gerritstuinmeubelen.nl en geef aan welke onderdelen er ontbreken. Tevens hebben wij uw bestelnummer en contactgegevens nodig om de ontbrekende onderdelen te kunnen toezenden.
Wilt u een onderdeel bestellen?
Niet alle onderdelen zijn bestelbaar, maar wij kijken graag naar de mogelijkheden. U kunt een e-mail sturen naar klantenservice@gerritstuinmeubelen.nl met informatie over het onderdeel waar u naar op zoek bent. Denk hierbij aan een aankoopbewijs, foto van het onderdeel of een artikelnummer van het product. U krijgt altijd antwoord van ons, ook als wij het gevraagde onderdeel niet kunnen leveren.