Retourneren en ruilen
Producten retourneren
Wil je een retournering aanvragen?
Wil je een retourproces starten? Stuur dan altijd een e-mail naar klantenservice@gerritstuinmeubelen.nl. Je ontvangt van onze klantenservicemedewerkers een retourformulier en duidelijke instructies over hoe je kunt retourneren.
Retourneren van webshopaankopen
Na ontvangst heb je 14 dagen de tijd om producten zonder opgaaf van reden aan te melden als retour. Deze producten dienen vervolgens binnen 14 dagen na aanmelding te worden teruggestuurd. Wanneer je ervoor kiest om producten te retourneren, dienen deze – indien redelijkerwijs mogelijk – in originele staat en verpakking te worden teruggestuurd, inclusief alle geleverde toebehoren.
Wanneer wij jouw retourzending in goede orde hebben ontvangen, maken wij het aankoopbedrag uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst over via de door jou gekozen betaalmethode.
Aankopen in onze showroom
Voor aankopen die in onze fysieke winkels zijn gedaan, geldt geen wettelijk herroepingsrecht zoals bij webshopaankopen.
Wil je toch iets retourneren of ruilen? Neem dan eerst contact op met onze klantenservice. We denken graag met je mee om, waar mogelijk, een passende oplossing te vinden.
Retourkosten
Gerrits Tuinmeubelen brengt geen kosten in rekening voor het retourneren van webshopaankopen via onze gratis retourservice. Kies je ervoor om jouw producten zelf te retourneren, dan zijn de verzendkosten voor eigen rekening.
Let op: parasolvoeten zijn uitgezonderd van onze gratis retourservice.
Gerrits Tuinmeubelen behoudt het recht om kosten in rekening te brengen bij beschadigde producten of het ontbreken van originele verpakkingen.
Producten ruilen
Wil je producten ruilen?
Heb je een product gekocht, maar wil je het graag ruilen voor een ander product? Dat is uiteraard mogelijk! Je kunt gekochte producten binnen 14 dagen na aankoop ruilen. Wel is het belangrijk dat de producten in de originele verpakking en zonder beschadigingen worden aangeboden.
Ruilen in onze showrooms
Je kunt onbeschadigde producten ruilen in één van onze showrooms. Het is belangrijk om de aankoopbon mee te nemen om te kunnen ruilen.
Wil je een omruilproces aanvragen?
Wil je producten ruilen via een transporteur? Stuur dan een e-mail naar klantenservice@gerritstuinmeubelen.nl. In deze mail kun je aangeven welke producten je wilt ruilen en welke producten je graag wilt ontvangen. Je ontvangt vervolgens van onze klantenservicemedewerkers een retourformulier en duidelijke instructies over hoe je de producten kunt ruilen.
Herroepingsrecht
Wil je jouw bestelling herroepen? Je kunt dan binnen 14 dagen na ontvangst van jouw bestelling aan ons laten weten dat je van de aankoop wenst af te zien. Na aanmelding heb je vervolgens nog eens 14 dagen om jouw bestelling te retourneren. Ook is het mogelijk om zonder bericht vooraf jouw producten retour te sturen. Om jouw retourzending snel te verwerken en het terugbetalingsproces sneller in gang te zetten, vragen wij om een herroepingsformulier mee te sturen.
Uiteraard is het ook mogelijk gebruik te maken van het Europese herroepingsformulier. Vul het formulier correct in en verstuur het ingevulde formulier binnen 14 dagen na ontvangst van jouw bestelling naar klantenservice@gerritstuinmeubelen.nl of naar Gerrits Tuinmeubelen:
Gerrits Tuinmeubelen
T.a.v. Retour webshop
Vriezendijk 50
7693 PL Den Ham